mondesomnis
somnis/cercles
confieu en els somnis perquè en ells s’amaga la porta de l’eternitat - khalil gibran
tornar a “somnis”
El Cercle de Somnis proporciona un context segur, amb un seguiment mensual, per portar a la pràctica els aprenentatges que anem fent.
En el Cercle de Somnis, els participants són acompanyats i guiats en un treball terapèutic, que els ajuda a comprendre i resoldre conflictes pendents, i a trobar vies de creixement personal.
El Cercle de Somnis
Els Cercles de Somnis
tenen una periodicitat mensual.
Per poder fer un treball efectiu, es requereix un compromís mínim d’un trimestre.
Consulta la nostra agenda
Els cercles de somnis són grups de persones que exploren les immenses possibilitats dels somnis; també són sessions pràctiques de teràpia de grup -dinamitzades per un psicoterapeuta- en les que, a partir dels somnis, es treballen diferents conflictes i bloquejos (aquells compartits pels membres del grup i aquells d’individuals que vagin apareixent o que es vulguin aportar al cercle); a través dels somnis aprofundim en el potencial de cadascú i trobem vies de resolució per a les dificultats que observem en la vigília.
Diverses societats indígenes tenen
la tradició d’asseure en cercle,
a primera hora del matí,
per compartir els seus somnis.
Així augmenten la cohesió social i el coneixement que cadascú té d’ell mateix. D’aquest costum ancestral prenem el nom per a anomenar els cercles de somnis.
Per participar en un Cercle de Somnis,
no és necessari que hagis fet una formació prèvia i tampoc cal que recordis habitualment el que somnies.
El treball en grup a través dels somnis em fa pensar en Medusa i Perseo. En la mitologia grega, Medusa era una de les Gòrgones i tenia serps al cap enlloc de cabells. Atenea va encarregar a Perseo que l'assassinés, però era una tasca difícil perquè qualsevol persona que la mirava directament als ulls acabava convertit en pedra. Per aconseguir el seu propòsit, Perseo s'aproxima a Medusa per l’esquena, i resta observant el seu reflex en un polit escut de bronze. Quan la va tenir suficientment a prop, va tallar el seu cap.
En els Cercles de Somnis els participants avancen en el seu procés especialment a través del procés aliè, que és el mirall en el qual podem veure els nostres propis conflictes sense que la por a enfrontar-nos i a transformar-nos ens paralitzi.